top of page

כשאגו ונשמה נפגשים


מכירים את זה שיש משהו משמעותי שאתם מאוד רוצים לעשות, אבל גם מפחדים ממנו באותה המידה ולא עושים? זה סימן לקונפליקט פנימי בין שני חלקים דומיננטיים בתוכנו שיש להם מטרה משותפת, אבל צרכים ותפיסות עולם מנוגדות.

האגו והנשמה.

מבחינת האגו ההומלס נכשל ומבזבז את חייו ועשיר העולם מצליח בגדול. אבל מבחינת הנשמה אין בניהם הבדל, כל אחד עושה את דרכו בעולם, על פי השיעור שנכון לו כרגע.

צרכי האגו הם קודם כל הגנה וביטחון וצרכי הנשמה הם גדילה והתפתחות. ומתוך כך כל שינוי משמעותי נחווה כאיום לאגו וכמזון לנשמה. הקונפליקט הזה משאיר אותנו לרוב תקועים בחוויה של פער בין החלום למציאות.

אחרי שנים של חקירה עם עצמי ועם לקוחות, הבנתי שהדרך היעילה ביותר לגשר על הפער ולהשתחרר מהתקיעות, היא לגייס את חלקי האגו ואת הנשמה לטובת צרכי ההגשמה שלנו, שהיא למעשה מטרת על משותפת.

האגו מפרש את ההגשמה כהצלחה ומי כמוהו רוצה שנצליח, שיהיה לנו כסף, מעמד, הכרה, השיגים אהבה, בריאות וכיוצא בזה. והנשמה מפרשת הגשמה כמימוש הייעוד, או כמו שאני אוהבת לכנות את זה לעשות את מה שנועדנו להיות.

אך כדי להצליח לעשות את זה חייבים לקרות שלושה דברים:

  1. עלינו ללמוד לקבל, לסמוך, להאמין ולהישאר מחוברים למי שאנחנו באמת.

  2. עלינו לשנות את המשמעות של הפרושים והמסקנות מהעבר שעוצרות אותנו מלחשוב, להרגיש ולפעול בסנכרון עם הלב.

  3. עלינו להיות מוכנים, יכולים ורוצים להגשים את הבחירה הנשמתית להגשמה.

ככל שהסנכרון הפנימי בין מה שאנחנו יודעים, לאופן בו אנו חושבים, מרגישים ופועלים גדל. כך גדל גם הסנכרון שלנו עם הייקום סביבנו וככה למעשה מגשימים חלומות.

הדרך להגשמה לא קלה לרובנו ולא תמיד מתחשק לנו לשלם את מחיר השינוי ולוותר על אזורי הנוחות. הרבה פעמים קל לנו יותר להקשיב לאגו ולהגיד לנשמה לא עכשיו. אבל האמת היא שההזדמנויות שהיקום מציע לנו לא בהכרח חוזרות על עצמן והזמן עובר ובסופו של יום אנחנו מצטערים רק על מה שלא העזנו לעשות.

הזדמנות נהדרת אחת היא לקרוא את הספר החדש שלי "כשתהיי גדולה תביני"

איזה צעד אתם יכולים לעשות היום בכיוון ההגשמה שלכם ?


Archive
bottom of page